Doğruluğundan emin olduğumuz on şey
Bu "10 şey"i henüz Google birkaç yaşındayken yazdık. Zaman zaman bu listeye geri dönüyor ve doğruluğunu koruyup korumadığına bakıyoruz. Umarız koruyordur ve siz de bunu bize kanıtlarsınız.
Kullanıcıya odaklan; gerisi kendiliğinden gelir.
Biz, en başından beri mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunmaya odaklandık. İster yeni bir İnternet tarayıcısı geliştirelim, ister ana sayfamızın görünümünde bir değişiklik yapalım; kendi şirket içi hedeflerimizden veya kâr oranlarımızdan çok, nihai olarak size hizmet ettiğimizden emin olmaya çalıştık. Ana sayfa arayüzümüz açık ve basittir, sayfalar anında yüklenir. Arama sonucu sıralamaları hiçbir zaman ve hiç kimseye satılmaz. Birer reklam olduğu açıkça belirtilen reklamlarımız alakalı içerikler sunar ve dikkati dağıtmaz. Ayrıca yeni araçlar ve uygulamalar geliştirdiğimizde, bunların kusursuz çalışmaları ve sizi "farklı bir şekilde tasarlansaydı nasıl olurdu" diye düşünmek zorunda bırakmamaları gerektiğine inanırız.En iyisi; tek bir şeyi gerçekten ama gerçekten iyi yapmak.
Biz arama yaparız. Özel olarak arama sorunlarını çözmeye odaklanmış dünyanın en geniş araştırma gruplarından biriyle, neyi iyi yaptığımızı ve daha iyi nasıl yapabileceğimizi biliyoruz. Zor sorunlar karşısında bitmek bilmeyen denemelerimiz sayesinde karmaşık meseleleri çözebilmeyi ve milyonlarca kullanıcı için bilgi arama sürecini hızlı ve sorunsuz bir deneyim haline getirmiş olan bir hizmette sürekli olarak yenilikler sağlayabilmeyi başardık. Aramayı geliştirme kararlılığımız, öğrendiklerimizi Gmail ve Google Haritalar gibi yeni ürünlere uygulamamıza yardımcı olmaktadır. Aramanın gücünü daha önce araştırılmamış alanlara aktarmayı, kullanıcıların yaşamlarında sürekli olarak genişleyen bilgilere erişmelerine ve bu bilgilerden daha da fazla faydalanmalarına yardımcı olmayı umuyoruz.Hızlı, yavaştan iyidir.
Biliyoruz ki zamanınız değerli. Dolayısıyla web’de bir cevap aradığınızda ona hemen ulaşmak istiyorsunuz. Bizim istediğimiz de sizi memnun etmek. Muhtemelen dünyada bizden başka kimse ana sayfası derhal terk edilebilsin istemez. Fazlalık bit ve baytları sayfalarımızdan ayıklayıp sunucu ortamımızın verimliliğini artırarak kendi hız rekorlarımızı birçok kez kırdık. Böylece bir arama sonucunun ortalama yanıt süresini saliselere kadar düşürdük. İster mobil bir uygulama, ister modern web için yeterince hızlı olmak üzere tasarlanan tarayıcımız Google Chrome olsun, çıkardığımız her üründe hıza büyük önem verdik. Halen her şeyi daha da hızlı hale getirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.Web’de demokrasi işliyor.
Google aramayı başarılı kılan, başka hangi sitelerin değerli içerik sunduğunu belirleyebilmek için web sitelerine bağlantı gönderen milyonlarca kullanıcıdan güç almasıdır. Her web sayfasının önem derecesini, aralarında 200’den fazla sinyal ve patentli PageRank™ algoritmasının da bulunduğu bir dizi teknik kullanarak değerlendiririz. PageRank™, web’deki hangi sitelerin başka sayfalar tarafından en iyi bilgi kaynağı olarak "oy aldığını" inceler. Nitekim web’in genişlemesiyle birlikte her yeni sayfa yeni bir bilgi noktası ve yeni bir oy görevi gördüğünden, bu yaklaşım da giderek daha iyi hale gelir. Aynı amaç doğrultusunda, yeniliklerin birçok programcının ortak çabasıyla gerçekleştirildiği açık kaynaklı yazılım geliştirme sürecinde de aktif rol alıyoruz.Bir cevaba ihtiyaç duymanız için masa başında olmanız gerekmez.
Dünya giderek daha da mobil hale geliyor: İnsanlar nerede olurlarsa olsunlar, ihtiyaç duydukları her an bilgiye erişmek istiyorlar. Dünyanın dört bir yanındaki insanların e-postalarını ve takvim etkinliklerini kontrol etmekten video izlemeye kadar birçok işi telefonlarından halletmelerine yardımcı olan mobil hizmetler için yeni teknolojilere öncülük ediyor ve yeni çözümler sunuyoruz. Tabii bu arada bir telefondan Google aramaya girmek için de birçok farklı yöntem sunuyoruz. Buna ek olarak, ücretsiz, açık kaynaklı bir mobil platform olan Android ile her yerdeki mobil uygulama kullanıcılarını daha büyük bir yeniliğe teşvik etmeyi umuyoruz. Android, İnternet’i mobil dünyaya göre şekillendiren açıklığı sağlıyor. Android, sadece daha fazla seçenek ve yenilikçi mobil deneyimler sunduğu tüketiciler için faydalı olmakla kalmıyor; operatörler, üreticiler ve geliştiriciler için de yeni kazanç fırsatları sunuyor.Kötülük etmeden de para kazanabilirsiniz.
Google bir işletmedir. Yarattığımız kazanç ise şirketlere sunduğumuz arama teknolojisine ve sitemizde ve web’deki diğer sitelerde görüntülenen reklamların satışına dayanır. Dünyanın her yerinden yüz binlerce reklamcı, ürünlerinin tanıtımı için AdWords’ü kullanırken, yüz binlerce yayıncı da site içerikleriyle ilgili reklam getirmek için AdSense programımızdan yararlanır. Buradan hareketle biz de reklamcı olsun veya olmasın kullanıcılarımızın tümüne hizmet verdiğimizden emin olmak amacıyla, reklam programları ve uygulamalarımız için bir dizi yol gösterici ilke oluşturduk:
- Gösterildiği yerde alakalı olmadığı sürece arama sonuçlarında reklam görüntülenmesine izin vermeyiz. Keza reklamların yalnızca ve yalnızca bulmak istediğiniz şeylerle alakalı olduğunda faydalı bilgiler sağlayabileceğine inanırız. Dolayısıyla bazı aramalarda hiçbir reklam görüntülenmemesi de olasıdır.
- Reklamcılığın, göz alıcı olmadan da etkili olabileceğine inanıyoruz. İstediğiniz içeriği görebilmenize engel olan pop-up reklamcılığını kabul etmiyoruz. Kullanıcının ilgilendiği alanla alakalı metin reklamlarının, rastgele görüntülenen reklamlardan çok daha fazla tıklanma oranı elde ettiğini ortaya çıkardık. İster küçük reklamcı olsun ister büyük, hedef kitleye yüksek oranda ulaşan bu aracın avantajlarından faydalanabilir.
- Google’daki reklamlar, her zaman açık bir şekilde "Sponsorlu Bağlantı" olarak belirtildiği için arama sonuçlarımızın bütünlüğüne zarar vermez. Bu sıralamaları asla ortaklarımızı arama sonuçlarında daha yüksek yerlere yerleştirmek gibi niyetlerle değiştirmeyiz ve hiç kimse daha iyi bir PageRank satın alamaz. Kullanıcılarımız tarafsızlığımıza güvenir ve hiçbir kısa vadeli kazanç, bu güvenin zedelenmesi için yeterince haklı bir sebep olamaz.
Daha keşfedilmeyi bekleyen pek çok bilgi var.
Dizinimize İnternet üzerindeki diğer tüm arama hizmetlerinin sunduğundan daha fazla HTML sayfası ekledikten sonra, mühendislerimiz dikkatlerini henüz erişilebilir durumda olmayan bilgilere çevirdi. Bu işlem, kimi zaman aramaya yalnızca bir telefon numarası, bir adres tablosu ve bir işletme dizini gibi yeni veritabanları eklenmesinden ibaretti. Haber arşivleri, patentler, akademik makaleler, milyarlarca görsel öğe ve milyonlarca kitap içinde arama yapma olanağı eklemek gibi diğer çalışmalar ise biraz daha yaratıcılık gerektiriyordu. Araştırmacılarımız halen tüm dünyadaki bilgileri, yanıt arayan kullanıcılara sunmak için yeni yollar aramayı sürdürüyor.Bilgi ihtiyacı sınır tanımaz.
Şirketimiz Kaliforniya’da kurulmuştur, ancak misyonumuz tüm dünyada her dil için bilgiye erişimi kolaylaştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak, 60’tan fazla ülkede 180’den fazla İnternet alanı adı sunuyoruz ve sonuçlarımızın yarısından fazlası ABD dışında yaşayan kullanıcılara aittir. Google‘ın arama arayüzünü 130’dan fazla dilde sunuyor, kullanıcılara arama sonuçlarını yalnızca kendi dillerinde yazılan içeriklerle sınırlama imkanı tanıyor ve geri kalan tüm uygulamalarımızı da olabildiğince çok dilde ve erişilebilir biçimlerde sağlamayı amaçlıyoruz. Kullanıcılar, çeviri araçlarımızdan yararlanarak dünyanın öteki tarafında bilmedikleri bir dilde yazılan içerikleri keşfedebilirler. Bu araçlar ve gönüllü çevirmenlerin yardımları sayesinde dünyanın en uzak köşelerinde bile sunabildiğimiz hizmetlerin çeşitliliğini ve kalitesini çok daha iyi hale getirmeyi başardık.Takım elbise giymeden de ciddi olabilirsiniz.
Kurucularımız Google’ı işin zor ve zorun da eğlenceli olması gerektiği fikri üzerine inşa ettiler. Güzel ve yaratıcı işlerin doğru şirket kültürüyle ortaya çıkabileceğine inanırız. Ama bu kültür lava lambalar ve lastik toplardan ibaret olamaz. Takım başarısına ve bireysel başarının getirdiği gurura verdiğimiz önemin genel başarımıza katkısı büyüktür. Farklı özgeçmişlerine rağmen iş, oyun ve yaşama karşı yaratıcı yaklaşımlara sahip enerjik ve tutkulu insanlardan oluşan çalışanlarımıza büyük yatırım yaparız. Resmiyetten uzak bir ortamda çalışıyor olabiliriz ama kafemizdeki bir kuyrukta, bir ekip toplantısında veya spor salonumuzda yeni fikirler ortaya çıktığında, bunlar baş döndürücü bir hızla paylaşılır, test edilir ve uygulamaya konur. Dahası; bu fikirler dünya çapında kullanıma girecek yeni bir projenin sıçrama tahtası da olabilir.Sadece harika olmak yetmez.
Bir alanda çok iyi olmayı, ulaşılacak son nokta olarak değil, bir başlangıç noktası olarak görürüz. Henüz erişmemizin mümkün olmadığını bildiğimiz hedefler belirleriz çünkü bu hedeflere ulaşmak için çalışırken beklediğimizden daha ileriye gidebileceğimizi biliriz. Yenilik ve deneme yoluyla, iyi işleyen ürünler yaratmayı ve bunları beklenmedik şekillerde geliştirmeyi amaçlarız. Örneğin, mühendislerimizden biri, aramanın doğru biçimde yazılan kelimelerde iyi çalıştığını fark ettiğinde, aramanın yazım hatalarını nasıl ele aldığıyla ilgilendi. Bu da onu sezgisel ve daha yardımsever bir yazım denetleyicisi oluşturmaya yöneltti.
Ne aradığınızı tam olarak bilmeseniz bile, web’de bir yanıt bulmanız sizin değil, bizim meselemizdir. Küresel kullanıcı kitlemiz tarafından henüz açıkça dile getirilmemiş ihtiyaçları tahmin etmeye çalışır ve bu ihtiyaçları yeni standartlar belirleyen ürün ve hizmetlerle karşılarız. Gmail’i açtığımızda, mevcut diğer tüm e-posta hizmetlerinden daha büyük bir saklama alanına sahipti. Buradan dönüp baktığımızda bu alan pek büyük gözükmeyebilir ama bunun sebebi de yeni e-posta standartlarını yine bizim belirlememizdir. Bizim yapmak istediklerimiz bu tür değişikliklerdir ve fark yaratabileceğimiz yeni yerler aramaktan asla vazgeçmeyiz. Ve en nihayet; her şeyin mevcut haliyle ilgili bitmek tükenmek bilmez tatminsizliğimiz, yaptığımız her şeyin ardındaki itici güce dönüşür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder